En Jaume que és un enginyer i cul inquiet, té una idea i està decidit a portar-la al mercat. El seu gran dubte i desconeixement és com informarà el públic objectiu que la idea està disponible per a ells?
El Màrqueting digital són tot el seguit d’eines digitals que connecten públics, en aquest cas, en Jaume amb la seva idea i el públic que necessita aquesta solució. Els canals més coneguts són els cercadors, les xarxes socials, les pàgines web o blogs i el correu electrònic, però en aquesta llista s’han d’afegir tots aquells canals d’informació digitals, com per exemple les apps.
Avantatges del Màrqueting digital:
- Configurable. Qualsevol xarxa social és un canal personalitzable per compartir informació i arribar al teu públic objectiu.
- Econòmic. El cost base és el temps de gestió que hi vulguis dedicar a compartir el teu projecte. A partir d’aquí se li pot sumar les campanyes de promoció que hi vulguis fer.
- Analitzable. En tot moment pots avaluar-ne el funcionament: si és òptim, estàs arribant a la teva gent, què els hi agrada, d’on són i altres dades generals com el segment d’edat
Així doncs, el Social Media Marketing es basa en plataformes socials com a canal de comunicació.
En Jaume crea els seus comptes a algunes xarxes socials per crear identitat de marca i donar-a conèixer la seva idea. Mitjançant publicacions, començar a sumar seguidors rebre interacció als posts, així va coneixent millor el seu públic i comença a relacionar-s’hi.
Els formats més comuns de publicacions a les xarxes socials són: el text, les imatges, els vídeos i les enquestes.
Les promocions a les xarxes socials són la millor opció per comunicar-se amb un segment de públic de la plataforma creat expressament pel tipus d’informació que es vol compartir.
Per fi ha arribat el llançament, en Jaume ha anat compartint el procés de desenvolupament mentre anava sumant seguidors. Avui ja pot ensenyar la solució acabada, per això farà la publicació i alguna promoció amb la intenció que tothom potencialment interessat la pugui veure i conèixer.
Tipus d’anuncis més comuns a les xarxes socials
- Text i publicacions. Per promocionar algun dels posts ja publicats i aconseguir fer-lo visible per a gent que no segueix el teu compte.
- Imatge. Promoció amb una o més imatges, un text i una crida a l’acció per potenciar la interacció d’aquells usuaris interessats.
- Vídeo. Promoció testimonial o d’ús mitjançant un vídeo que millora l’atenció i la interacció d’usuaris interessats.
- Leads. Per obtenir el contacte d’aquella gent que està interessada i vol ser contacte o rebre més informació.
En Jaume ha decidir promocionar un vídeo del funcionament del seu producte a Instagram amb un enllaç directe a la seva pàgina web, des d’on es pot demanar més informació o comprar el producte i un anunci amb fotos del seu producte i una breu explicació a Linked In on la gent interessada pot deixar el seu mail i ell mateix s’hi posa en contacte per donar més informació.
Avaluar el funcionament de les promocions és important per:
- Proposar l’objectiu de la campanya i les mètriques que en definiran l’assoliment.
- Conèixer i entendre quin és el seu públic i què li agrada saber i com hi interactua.
Per a qualsevol projecte, no és necessari ser un guru de màrqueting. És tan simple com conèixer les plataformes idònies per al teu projecte i les seves funcionalitats per compartir la teva marca i, en conseqüència, crear-ne la seva identitat i conèixer i interactuar amb el teu públic.