Un clàssic en el màrqueting que descriu les fases que segueix un client potencial en el procés de decisió de compra. Aquí t’explico com aplicar el model AIDA en un embut de conversió per passar de clients potencials a clients actuals.
Atenció. Consisteix en camptar l’atenció per atraure clients potencials, trànsit qualificat, fen-te visible per a ells. Les formes més comunes i útils per aconseguir-ho són els campanyes de publicitat en cercadors (SEM), el posicionament orgànic (SEO) i la participació en les xarxes socials.
Interès. Defineix el valor que el teu producte o servei ofereix i perquè poden confiar en la teva empresa. La millor manera de transcriure-ho és determinant quines preguntes i necessitats tenen en comú amb el teu projecte els teus clients. En aquest punt, són de gran ajuda els continguts com: els articles i publicacions que responen les seves preguntes, compartir recursos d’ajuda o guies amb certa profunditat sobre el què ofereixes.
Desig. Demostra perquè necessiten el que la teva empresa ofereix. Sigui un producte o un servei, destaca’n el principal problema que solucionen i amb el qual es poden identificar els possibles clients. En aquest sentit, ajuda diferenciar-se de la competència generant valor a allò que fas bé.
Acció. La gran acció que pretens dels teus clients potencials, la contractació dels teus serveis o venda de productes. La cirereta del pastís, transformar els leads en clients.
Durant aquest procés, et presentes com a candidat captant l’atenció del mercat. Generès interès entre els clients potencials oferint els teus productes o serveis com a solució al seu problema i, a alguns d’ells se’ls hi genera la necessitat de compra en forma de desig. D’aquests, entre un 2% i un 6% acabarà comptant amb els teus serveis o productes.
En el cas de la teva botiga online:
- Per cada 1.000 persones que entren a la teva pàgina web
- 430 entren al teu catàleg de productes o serveis
- Són 160 les que afegeixen algun ítem al seu carro de la compra
- només 55 omplen el formulari de contacte
- de les quals 23 realitzen el pagament, és a dir que compren.
En aquest punt, és important aprendre dels nous clients i conèixer què els ha ajudat a prendre la decisió de comptar amb tu com a proveïdor i això només s’aconsegueix amb el tracte i la bona relació empresa-client. El seguiment de la visita pels diferents escenaris del vostre embut us donarà més informació sobre com es mouen els usuaris. Aprofiteu aquesta informació per maximitzar la quantitat de clients potencials que arriben al nivell final de l’embut de conversió.