La Guia i estructura per escriure i definir el contingut

Si estàs preparant alguna acció comunicativa, comparteixo amb tu alguns consells per generar el contingut i fer que el missatge sigui simple, explicatiu i el resultat de la campanya sigui eficient.

La primera tasca a l’hora de generar qualsevol acció comunicativa és el contingut.

Aquí compartim alguns consells perquè el missatge sigui simple, explicatiu i el resultat de la campanya sigui eficient.

La guia que seguim per definir el contingut:

  1. Títol. Ha d’explicar el valor que proporcioneu
  2. Subtítol. Explica com crees aquest valor
  3. Image. Ajuda al visitant a visualitzar el resultat
  4. Prova. Fes-lo versemblant amb testimonis, casos reals d’èxit o dades contrastades
  5. Call to action. Anima a fer el pas següent, sigui ampliar informació o contractar

1. Títol

Introdueix què fas de la manera més simple possibe. El títol és una frase, no et perdis en els detalls.

Exemple: Triem el teu cafè a mà, amb coneixement i passió.

Utilitza un ganxo per aborda els possibles ‘però’ del teu públic a l’hora d’escollir-te a tu.

Exemple: No has de ser un expert, d’això ens n’ocupem nosaltres.

Posiciona’t en el teu nínxol amb la fermesa i convicció que et mereixes. Tu hi dones solució o servei.

Exemple: L’osteòpata de referència per als runners i ciclistes.

2. Subtítol

És el moment d’argumentar com aconseguiu el què el vostre títol introdueix.

Exemple: Més de 10 anys creant pàgines web, produint vídeo i enviant newsletter per a projectes com el teu.

3. Imatge

Ensenya la teva realitat, el teu producte en ple funcionament. No hi ha lloc ni veritat per les il·lusions i els ideals.

Exemple: Una imatge (o més d’una) del teu producte/servei en una situació concreta.

4. Prova

El boca-orella sempre ha funcionat, afegeix credibilitat amb testimonis que el teu producte o servei és la solució.

Exemple: Les més de 100 ressenyes no es poden equivocar.

5. Crida a l'acció

Introdueix què fas de la manera més simple possibe. El títol és una frase, no et perdis en els detalls.

Exemple: Triem el teu cafè a mà, amb coneixement i passió.

Utilitza un ganxo per aborda els possibles ‘però’ del teu públic a l’hora d’escollir-te a tu.

Exemple: No has de ser un expert, d’això ens n’ocupem nosaltres.

Posiciona’t en el teu nínxol amb la fermesa i convicció que et mereixes. Tu hi dones solució o servei.

Exemple: L’osteòpata de referència per als runners i ciclistes.

5. Crida a l'acció

Motiva al públic a seguir avançant cap al següent pas. Suggereix el què promet el teu títol o descriu l’acció cap al següent pas.

Exemple: Tria el color que millor et queda.

Següent contingut

L’objectiu fins ara era aconseguir presentar-nos al nostre públic. Si li som necessaris avançarà cap al següent contingut, per això serà el moment d’aprofundir en els detalls del nostre producte o servei.

Podem enumerar i explicar les característiques, les funcionalitats més destacades, detallar testimonis o projectes que ja són una realitat, etc.

En resum, concretar el què hem promès en el primer nivell d’informació.