Instagram segueix sent una plataforma amb gran potencial per al creixement orgànic. La plataforma compta amb més de mil milions d’usuaris actius i els Instagram Stories acumulen més de 500 milions d’usuaris actius cada dia.
Dedicant temps i concentrant l’esforç en el contingut es pot cultivar una comunitat compromesa.
Aquí tens els 4 pilars estratègics sobre els quals centrar la creació de contingut per tenir una presència més eficaç i atractiva:
L’ús dels hashtags
Les etiquetes continuen sent una eina clau de descobriment a qualsevol plataforma. Som molts els que descobrim comptes a través d’etiquetes que trobem a publicacions o cercant-les. Fins i tot les plataformes permetes en seguiment de les publicacions fetes en etiquetes concretes, com si es tractés d’un compte.
El límit que Instagram permet en una publicació són 30. Ells mateixos, però, recomanen utilitzar-ne 10 per no confondre l’indexació del contingut.
La meitat d’aquestes 10 etiquetes han de ser molt rellevants per a la publicació i acumular molts posts. La resta poden ser etiquetes amb menys pes tot i que igualment relacionades amb el teu projecte.
Per valorar el pes de les etiquetes que utilitzem n’hi ha prou en buscar-les, una per una, al cercador i veure’n la quantitat de publicacions que acumulen.
L’ús dels Stories
Les històries d’Instagram són molt poderoses a l’hora de conectar amb la teva audiencia a un nivell més humà i personal.
Al dia es calcula que 500 milions d’usuaris miren els Instagram Stories i el seu posicionament en feeds el fa ideal per millorar el coneixement de la marca i augmentar-ne el compromís públic-marca.
Els meus consells:
- Pensar en vertical a l’hora d’utilitzar imatges/gràfics.
- Dividir la narrativa en una seqüència de petites Stories.
- Utilitza els stickers amb consciència i sense sobrecarregar.
- Anima al teu públic a interaccionar amb l’Storie.
- Publica entre 5-10 Stories per compartir la teva anècdota.
Els Reels d’Instagram
Instagram Reels, la gran aposta de l’algoritme. És públic i es demostra que la creació i publicació de reels ajuda a augmentar la teva presència general a Instagram. La plataforma està dedicant recursos i espai a potenciar aquesta opció de publicació.
Després de l’èxit dels Stories pel seu format curt, els Reels tenen molt valor i potencial per l’exposició del teu projecte al teu públic objectiu.
Prova-ho i veuràs la quantitat d’impressions generades. Si vols anar més enllà, compara-ho amb el total de seguidors que tens o de qualsevol Storie o publicació.